marți, 19 martie 2013

INSCRIEREA IN INVATAMANTUL PRIMAR 2013

MINISTERUL EDUCATIEI NATIONALE                                                    INSPECTORATUL SCOLAR JUDETEAN TELEORMAN


                                                                                              Scoala Gimnaziala nr 1
Comuna Islaz ,strada Dunarii,nr.60 ,cod postal 147160 
         tel/fax 0247420217 e-mail scoalanr1islaz@yahoo.com

DIRECTOR
PROF.NANIA VIOLETA

DIRECTOR ADJUNCT
PROF.IAGAR CATALINA MIHAELA

CONSILIER EDUCATIV ,
PROF.PETRICA UNGUREANU ADRIANA DANIELA



,,Educaţia este cel mai de preţ dar pe care-l poate dobândi omul.”

Platon

                        MISIUNEA   SCOLII

   Scoala noastra va deveni factorul educativ central pentru intreaga comunitate ,nucleu ideatic si comportamental al viitorului ,deschizandu-si portile spre fiecare membru al comunitatii,prin oferirea unor servicii educationale complexe,gratie carora sa se dezvolte coeziunea comunitara,sentimentul identitar,educarea talentelor,aptitudinilor si a inteligentelor ;ea va oferi sanse egale de dezvoltare tuturor elevilor si celorlalti membri implicati inefortul educativ, realizand simbioza dintre traditie si   noutate,dintre trecut,prezent si viitor.





VIZIUNEA ŞCOLII


În toate demersurile noastre care au finalitate educativă vom considera elevul partener şi subiect al educaţiei. Succesul nostru va fi întărit şi prin construirea unui mediu şi a unei atitudini prietenoase, de colaborare, cu părinţii, în calitatea lor de resurse educaţionale. O altă preocupare a noastră se bazează pe oferirea unui climat intelectual propice ca suport atât pentru elevi cât şi pentru cadrele didactice.









RETEAUA SCOLARA A UNITATILOR DE INVATAMANT DIN COMUNA ISLAZ

PENTRU ANUL SCOLAR 2013-2014

   Reteaua unitatilor de invatamant din comuna Islaz  cuprinde o unitate cu personaliatate juridica  : SCOALA GIMNAZIALA NR 1  si 4 unitati de invatamant arondate  : Scoala Gimnaziala nr 2 , Gradinita cu program normal nr 1 , Gradinita cu program normal nr 2 si Gradinita cu program normal nr 3

PROCESUL DE INSCRIERE A COPIILOR IN INVATAMANTUL PRIMAR

CIRCUMSCRIPTIA SCOLARA
Pentru anul scolar 2013/2014 in planul de scolarizare sunt cuprinse 2 clase pregatitoare (copii care au  domiciliul in aria de cuprindere a unitatii scolare respective ):
Scoala Gimnaziala nr 1 = 1 clasa



 Copiii din satul Moldoveni sunt cuprinsi la Scoala Gimnaziala nr 1 ,transportul asigurandu-se cu microbuzul scolar
 Scoala   Gimnaziala nr 2 = 1 clasa




















 METODOLOGIA  SI CALENDARUL INSCRIERII  IN INVATAMANTUL PRIMAR PENTRU ANUL SCOLAR 2013-2014 :
 Condiții de înscriere în învăţământul primar
Art. 5. (1) Părinții, ai căror copii împlinesc vârsta de 6 ani până la data de 31 august 2013 inclusiv, au obligația de a înscrie copiii în învățământul primar în clasa pregătitoare, în conformitate cu prevederile legii și ale prezentei metodologii.
(2) Prin excepție de la prevederile alin. (1), pentru anul școlar 2013-2014, părinții, ai căror copii împlinesc vârsta de 7 ani până la data de 31 august 2013 inclusiv, pot înscrie, la cerere, copiii în învățământul primar, în clasa I, în conformitate cu prevederile prezentei metodologii.
(3) Inspectoratele școlare și unitățile de învățământ au obligația de a asigura permanent informarea și consilierea părinților referitor la prevederile legii și ale prezentei metodologii în ceea ce privește înscrierea copiilor în învățământul primar. Persoanele care răspund la întrebările/solicitările părinților au obligația de a cunoaște aceste prevederi, precum și opțiunile pe care le au părinții privind alegerea nivelului de clasă sau a unității de învățământ în care își pot înscrie copiii și trebuie să poată oferi detalii referitoare la conținutul activităților educaționale care se desfășoară în clasa pregătitoare, la abordarea didactică, la organizarea programului școlar etc. Consilierea se face având în vedere, cu prioritate, interesul educațional al copilului.
Art. 6. (1) Părinții ai căror copii împlinesc vârsta de 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2013 inclusiv, pot să-și înscrie copiii în învățământul primar în clasa pregătitoare, dacă dezvoltarea lor psihosomatică este corespunzătoare.
(2) Înscrierea copiilor menționați la alin. (1) în clasa pregătitoare se face la solicitarea scrisă a părinților, dacă evaluarea dezvoltării psihosomatice a acestora făcută de specialiști atestă pregătirea copiilor pentru parcurgerea cu succes a clasei pregătitoare. _______________________________________________________________________________________ Înscrierea copiilor în învățământul primar pentru anul şcolar 2013 - 2014 3

(3) Părinții copiilor care împlinesc vârsta de 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2013 inclusiv care nu optează pentru înscrierea copiilor lor în clasa pregătitoare în anul școlar 2013-2014 sau ai celor pentru care evaluarea menționată la alin. (2) arată că dezvoltarea psihosomatică nu poate asigura parcurgerea cu succes a clasei pregătitoare își vor înscrie copiii la grădiniță, în grupa mare.
(4) În cazul în care există solicitări de înscriere în clasa pregătitoare a copiilor care împlinesc 6 ani după data de 31 decembrie 2013, inspectoratele școlare/unitățile de învățământ vor consilia părinții privind nevoia de a lua decizii în interesul educațional al elevului și îi vor informa că solicitarea nu poate fi soluționată decât în situația în care evaluarea dezvoltării psihosomatice atestă pregătirea copilului pentru parcurgerea cu succes a clasei pregătitoare. In cazul în care rezultatul evaluării arată că dezvoltarea psihosomatică nu poate asigura parcurgerea cu succes a clasei pregătitoare, copiii vor fi înscriși în grupa mare din învățământul preșcolar. Rezultatul evaluării nu poate fi contestat.
Art. 7 (1) Evaluarea dezvoltării psihosomatice a copiilor, menționată la art. 6 alin. (2), se efectuează sub coordonarea Centrului județean/al municipiului București de resurse și asistență educațională (CJRAE/CMBRAE), în perioada prevăzută de calendarul înscrierii în clasa pregătitoare.
(2) În evaluarea dezvoltării psihosomatice a copiilor va fi implicat personalul de specialitate al CJRAE/CMBRAE, personal de specialitate din alte instituții/unități, precum și medici școlari sau medici de familie, acolo unde este necesar.
(3) Comisia județeană/a municipiului București de înscriere a copiilor în învățământul primar, numită în continuare comisia județeană/a municipiului București, poate decide organizarea evaluării dezvoltării psihosomatice a copiilor atât la sediul CJRAE/CMBRAE, cât și în diferite zone ale județului/municipiului București, pentru a facilita accesul părinților și al copiilor la această evaluare.
(4) Părinții copiilor menționați la art. 6 alin. (1) și (4) vor depune la CJRAE/CMBRAE o cerere tip în care solicită evaluarea dezvoltării psihosomatice a copilului. În situația în care comisia județeană/a municipiului București decide organizarea evaluării dezvoltării psihosomatice a copiilor și în alte zone ale județului/municipiului București, conform alin. (3), depunerea cererilor se poate face și la sediul unităților/instituțiilor în care se va realiza evaluarea.
(5) Perioada de desfășurare a evaluării dezvoltării psihosomatice, precum și adresele unităților/instituțiilor la care se desfășoară evaluarea sunt stabilite de comisia județeană/a municipiului București și sunt afișate la toate unitățile de învățământ și pe site-ul ISJ/ISMB. Activitatea de evaluare a dezvoltării psihosomatice va fi planificată în intervalul orar 8-20, astfel încât programul de desfășurare să sprijine accesul părinţilor la serviciile de evaluare.
(6) La încheierea evaluării dezvoltării psihosomatice a fiecărui copil, rezultatul evaluării este comunicat, în scris, părintelui care a solicitat evaluarea. Rezultatul evaluării nu poate fi contestat.
(7) Rezultatul evaluărilor dezvoltării psihosomatice a copiilor din județ/municipiul București este înscris într-un proces-verbal, semnat de specialiștii care au efectuat _______________________________________________________________________________________ Înscrierea copiilor în învățământul primar pentru anul şcolar 2013 - 2014 4

evaluarea. CJRAE/CMBRAE transmite procesul-verbal comisiei județene/a municipiului București, care asigură păstrarea sa la dosarul comisiei.
Art. 8. În clasa pregătitoare din învățământul special sunt înscriși copii cu cerințe educaționale speciale, care împlinesc vârsta de 8 ani până la data începerii anului școlar. La solicitarea scrisă a părinților, pot fi înscriși în clasa pregătitoare și copii cu vârste cuprinse între 6 și 8 ani la data începerii anului școlar.

 CALENDARUL ÎNSCRIERII ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR

pentru anul școlar 2013-2014 DATA LIMITĂ/PERIOADA
EVENIMENTUL
Pregătirea înscrierii în învățământul primar
28 martie 2013
Afișarea circumscripțiilor școlare și a planului de școlarizare, respectiv numărul de clase pregătitoare alocate, la fiecare unitate de învățământ, inclusiv pe site-ul acesteia, dacă există, și pe site-ul inspectoratului școlar.
Afișarea, la sediul fiecărei unități de învățământ și pe site-ul acesteia, dacă există, sau pe site-ul inspectoratului școlar, pentru unitățile de învățământ care nu au site propriu, a informațiilor care permit părinților să cunoască activitatea specifică clasei pregătitoare din cadrul unității, cum ar fi: posibilitatea organizării procesului de învățământ în cadrul unei grădinițe aflate în structura școlii sau în consorțiu cu școala, posibilitatea organizării programului Școala după școală, fotografii ale spațiului în care se desfășoară activitatea la clasa pregătitoare.
28 martie 2013
Afișarea programului de evaluare a dezvoltării psihosomatice a copiilor pentru care Metodologia privind înscrierea copiilor în învățământul primar pentru anul şcolar 2013-2014 prevede și părinții solicită această evaluare, precum și a unităților/ instituțiilor în care se realizează această evaluare.
28 martie 2013
Anunțarea, prin afișare la sediul unității de învățământ, a criteriilor specifice de departajare elaborate de unitățile de învățământ, în urma consultării cadrelor didactice și a partenerilor sociali – sindicate, consiliu reprezentativ al părinților, avizate, din punct de vedere al legalității, de către consilierul juridic și aprobate în consiliul de






30 martie - 7 aprilie 2013
Organizarea, în fiecare unitate de învățământ în care se desfășoară activitate specifică clasei pregătitoare, a unei Zile a porților deschise”, zi în care părinții, copiii și alte persoane interesate pot vizita spațiile dedicate activităților claselor pregătitoare și pot purta discuții cu personalul unității de învățământ implicat în această activitate.
01 – 12 aprilie 2013
Organizarea întâlnirilor pentru informarea și consilierea părinților copiilor din grădiniță care vor fi cuprinși, în anul școlar 2013 – 2014, în învățământul primar.
02 – 19 aprilie 2013
Realizarea evaluării nivelului de dezvoltare psihosomatică a copiilor pentru care Metodologia privind înscrierea copiilor în învățământul primar pentru anul şcolar 2013-2014 prevede această evaluare.
02 – 19 aprilie 2013
Comunicarea rezultatului evaluării dezvoltării psihosomatice a copilului, în scris, părintelui care a solicitat evaluarea.
19 aprilie 2013
Transmiterea, de către CJRAE/CMBRAE, a procesului-verbal în care este înscris rezultatul dezvoltării psihosomatice a copiilor din județ/municipiul București, comisiei județene/a municipiului București.
Prima etapă de înscriere în clasa pregătitoare
01 aprilie 2013
Afișarea, la sediul unității de învățământ și al inspectoratului școlar și pe site-ul acestora, a programului de completare a cererilor tip de înscriere în învățământul primar.
02 – 22 aprilie 2013
Completarea, de către părinți, online sau la unitatea de învățământ la care solicită înscrierea copiilor, a cererilor-tip de înscriere. Validarea cererilor-tip de

23 aprilie 2013
Procesarea, de către comisia națională, a cererilor-tip de înscriere, cu ajutorul aplicației informatice și repartizarea la școala de circumscripție a copiilor ai căror părinți au solicitat acest lucru în cererea-tip de înscriere
24 - 26 aprilie 2013
Procesarea, la nivelul unităţilor de învăţământ, pe baza informaţiilor din cererile-tip de înscriere şi din documentele depuse de părinţi, a cererilor părinților care solicită înscrierea la o altă unitate de învățământ decât școala de circumscripție, pe locurile rămase libere. Admiterea sau respingerea cererilor acestora, la nivelul comisiei de înscriere din unitățile de învățământ, prin aplicarea criteriilor generale și specifice de departajare și validarea, de către consiliul de administrație al unității de învățământ, a listei candidaților admiși în această fază.
Marcarea, în aplicația informatică, a cererilor – tip de înscriere pentru candidații admiși în această fază
29 aprilie 2013
Procesarea, de către comisia națională, a cererilor-tip de înscriere, cu ajutorul aplicației informatice și repartizarea la școala de circumscripție a copiilor ai căror părinți au solicitat înscrierea la o altă școală decât şcoala de circumscripţie, dar nu au fost admiși, din lipsă de locuri și care au exprimat opțiunea pentru înscrierea în școala de circumscripție în această fază.
29 aprilie 2013
Afișarea în unitățile de învățământ și pe site-ul inspectoratului şcolar și al unităților de învățământ a candidaților înmatriculați, a numărului de locuri rămase libere și a listei copiilor neînscriși după prima etapă
07 mai 2013
Comunicarea, prin afișare la unitățile de învățământ și pe site-ul inspectoratului, a procedurii specifice de repartizare a copiilor pe locurile disponibile, elaborată de inspectoratul școlar.
Informarea MEN, de către Comisia județeană/a municipiului București, cu privire la procedura specifică de repartizare a copiilor pe locurile disponibile, în etapa a doua.
08 – 17 mai 2013
Depunerea cererii-tip de înscriere, la secretariatul unității de învățământ aflate pe prima poziție dintre cele trei opțiuni exprimate pentru etapa a doua, de către părinții copiilor care nu au fost cuprinși în nicio unitate de învățământ în etapa anterioară sau care nu au participat la prima etapă.
Validarea cererilor-tip de înscriere la unitatea de învățământ aflată pe prima poziție în opțiunile privind înscrierea copiilor
20 – 23 mai 2013
Procesarea, la nivelul unităţilor de învăţământ, a cererilor-tip de înscriere depuse de părinţi, aplicând procedura specifică elaborată de inspectoratul școlar, pe baza criteriilor generale și a celor specifice de departajare, în limita locurilor disponibile.
Marcarea, în aplicația informatică, a cererilor – tip de înscriere pentru candidații admiși în această etapă.
24 mai 2013
Afișarea la fiecare unitate de învățământ a listelor finale ale copiilor înscriși în clasa pregătitoare.
27 – 31 mai 2013
Centralizarea și soluționarea, de către inspectoratul școlar, a cererilor părinților copiilor care nu au fost încă înscriși la vreo unitate de învățământ.
Soluționarea, de către inspectoratul școlar, a oricărei alte situații referitoare la înscrierea în învățământul primar, având în vedere, cu prioritate, interesul educațional al copilului
Calendarul înscrierii în clasa I a copiilor care împlinesc vârsta de 7 ani și
02 – 22 aprilie 2013
Depunerea solicitărilor de înscriere, de către părinții care solicită înscrierea copilului la școala de circumscripție, la sediul unității de învățământ respective.
23 – 29 aprilie 2013
Soluționarea, de către unitățile de învățământ și, după caz, cu acordul ISJ/ISMB pentru suplimentarea numărului de locuri/clase, a cererilor de înscriere depuse de către părinții care solicită înscrierea copiilor la școala de circumscripție, prin aplicarea prevederilor metodologiei de înscriere în învățământul primar
08 – 17 mai 2013
Depunerea solicitărilor de înscriere, de către părinții care solicită înscrierea în altă școală decât școala de circumscripție, la unitatea de învățământ la care solicită înscrierea
20 – 23 mai 2013
Soluționarea, de către unitățile de învățământ, respectiv comisiile județene/a municipiului București, a cererilor de înscriere depuse de părinții care solicită înscrierea în altă școală decât școala de circumscripție, prin aplicarea prevederilor metodologiei de înscriere în învățământul primar și a procedurii specifice elaborate de către comisiile județene/a municipiului București.
24 mai 2013
Afișarea la fiecare unitate de învățământ a listelor finale ale copiilor înscriși în clasa I.



PENTRU INFORMATII SUPLIMENTARE ACCESATI :
www.edu.ro, sectiunea inscrierea pentru invatamantul primar 2013



vineri, 15 martie 2013

Inscrierea in invatamantul primar 2013

http://www.blogger.com/blogger.g?blogID=6733336545005312007#editor/target=post;postID=3582275842278726394    ----este adresa unde gasiti date despre Inscrierea in invatamantul primar 2013
Date legate de Scoala Gimnaziala Nr.1 Islaz
Anexa 1
SCOALA GIMNAZIALA NR 1 ISLAZ 
NR 449 /15.03.2013
Unitatea şcolară Tip unitate PJ/AR Adresa Adresa web a unităţii de învăţământ Număr clase pregătitoare solicitate Număr copii recenzaţi Străzi (adrese) arondate
6 ani 7 ani
SCOALA GIMNAZIALA NR 1 PJ STRADA DUNARII ,NR 62 scoalagimnazialanr1islaz@gmail.com          1 21 2
SCOALA GIMNAZIALA NR 2 AR STRADA DUNARII ,NR 179 scoalagimnazialanr1islaz@gmail.com       1 15 1
DIRECTOR ,
PROF NANIA VIOLETA









 Anexa 2
Data: 15.03.2013


DECLARAŢIE


Subsemnatul(a) NANIA VIOLETA director al unităţii de învăţământ SCOALA GIMNAZIALA NR.1 , ISLAZ  , vă înaintez lucrarea privind SITUATIE INSCRIERE INVATAMANT PRIMAR , înregistrată la Registratura unităţii de învăţământ cu Nr. 446 .
Declar pe propria răspundere că lucrarea menţionată respectă în totalitate aspectele de legalitate şi corectitudine şi îmi asum întreaga răspundere pentru cele transmise.




Semnătura,              


Imagine  cu Clasa Pregatitoare de la Scoala Gimnaziala Nr.1 Islaz


Imagine cu Clasa Pregatitoare de la Scoala Gimnaziala Nr.2 Islaz structura a Scolii Gimnaziale Nr.1 Islaz